Daphna Bosman

Groupon

Daphna is verantwoordelijk voor de marketing van Groupon in Nederland. Volgens Forbes is Groupon het snelst groeiende bedrijf ooit. In december sloeg Groupon nog een overnamebod van Google van 6 miljard dollar af. Groupon gebruikt collectieve koopkracht om zeer scherp geprijsde aanbiedingen mogelijk te maken en creëert daardoor een ultieme win-win situatie voor bedrijven en consumenten.

Groupon werd in 2008 opgericht door de nu 29-jarige muziekstudent Andrew Mason en groeide explosief tot een bedrijf van meer dan 1.000 werknemers en een geschatte jaaromzet van bijna een miljard dollar. Het bedrijf is actief in 35 landen.

Groupon nam in de zomer het Europese MyCityDeal over en werd daarmee ook actief op de Nederlandse markt. Daphna Bosman was er vanaf het eerste uur bij, ze kwam in maart 2010 in dienst bij (toen nog) MyCityDeal. 'We begonnen in Amsterdam met drie man personeel en binnen twee maanden zaten we op twintig medewerkers. Nu werken er zo'n tachtig mensen.'

De dagelijkse online voordeeldienst Groupon / MyCityDeal geeft invulling aan het fenomeen online groepsinkopen. Een fascinerende ontwikkeling die al voor de nodige ophef in de VS heeft gezorgd. De business waarin Groupon / MyCityDeal zich begeeft wordt ook wel social commerce genoemd.

  • 14:00 - 15:00

    Nederlandse sprekers

    Drie topsprekers van Nederlandse bodem inspireren in korte presentaties van ieder 20 minuten.

Participanten

Service partners

Media partners