Oscar Diele

Spil Games

Oscar is Chief Marketing Officer bij Spil Games, het grootste online 'casual' gaming bedrijf ter wereld. Hij is daarbij verantwoordelijk voor alle consumenten marketing activiteiten: online marketing, het management van alle game sites (creatie, acquisitie en content) en alle bedrijfs- en PR communicatie.

Spil Games is eigenaar van 47 verschillende gaming websites in 19 talen. Per maand trekt het bedrijf daarmee 130 miljoen unieke bezoekers wereldwijd. Iedere website is volledig afgestemd op het marktgebied, inclusief de game content, taal en domeinnaam. Sinds 2004 heeft Spil Games bijzondere games op de markt gebracht met als doelgroep families, tieners en kinderen. 

Voordat Oscar in 2009 in dienst trad bij Spil Games werkte hij eerder voor Wehkamp, eBay en TomTom. Bij eBay was hij onder meer verantwoordelijk voor de integratie van Marktplaats.nl binnen het bedrijf. Bij TomTom gaf hij leiding aan alle marketing en sales activiteiten in 25 landen en bouwde hij het e-commerce platform.

Oscar Diele kan met recht een echte online en e-commerce pioneer genoemd worden. Hij heeft mede vorm gegeven heeft aan het online landschap in Nederland en ver daarbuiten. Voor zijn carrière in het bedrijfsleven studeerde hij marketing op de Hogeschool Windesheim en behaalde hij een executive MBA op de universiteit van Hertfordshire (UK).

  • 14:00 - 15:00

    Nederlandse sprekers

    Drie topsprekers van Nederlandse bodem inspireren in korte presentaties van ieder 20 minuten.

Participanten

Service partners

Media partners