Vanessa Visser

Lay's (Pesico)

Vanessa Visser is verantwoordelijk voor de marketing van de chipsmerken Lay’s, Smiths en Doritos bij PepsiCo Nederland. Lay’s, het nummer-1 chipsmerk in Nederland, heeft met de actie “Maak de Smaak” Nederland uitgedaagd om een nieuwe chipssmaak te bedenken.

De actie was een overweldigend succes: 680.000 smaakinzendingen, 6 miljoen verkochte verpakkingen van de drie finalesmaken (binnen 2 maanden) en 215.000 uitgebrachte stemmen waarvan 72% op de winnaar Patatje Joppie. Vanessa: “Het is uniek dat Lay’s een smaak gaat introduceren die echt bedacht is door de consument.”

Vanessa Visser werkt sinds 2006 bij PepsiCo, dat in Nederland in de Top-7 staat van voedingsmiddelenbedrijven. Naast Lay’s, Smiths en Doritos voert PepsiCo Nederland bekende sterke merken als Pepsi, 7-up, Tropicana, Quaker Cruesli en Duyvis. In Nederland zijn 850 mensen werkzaam op vier vestigingen, waaronder 3 fabrieken.

  • 14:00 - 15:00

    Nederlandse sprekers

    Drie topsprekers van Nederlandse bodem inspireren in korte presentaties van ieder 20 minuten.

Participanten

Service partners

Media partners